sluiten Cookies

Stel uw persoonlijke cookie-instellingen in. Hou er rekening mee dat bepaalde onderdelen van NieuwsVallei.nl niet of niet optimaal zullen functioneren als u cookies blokkeert.
Lees ons cookie statement voor meer informatie.

Cookies toestaan Cookies niet toestaan

Instagram heeft de toekomst

EDE – Net zoals Hyves is doodgebloed ziet nu Facebook zijn ondergang tegemoet. Instagram maakt echter een snelle groei door. Wesley Glasmacher, Instagram Influencer uit Ede, denkt dat het komt doordat we in Instagram veel meer diepgang vinden dan in Facebook.

EDE – Net zoals Hyves is doodgebloed ziet nu Facebook zijn ondergang tegemoet. Instagram maakt echter een snelle groei door. Wesley Glasmacher, Instagram Influencer uit Ede, denkt dat het komt doordat we in Instagram veel meer diepgang vinden dan in Facebook.

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Piper Jaffray blijkt dat dertig procent van de jongeren Instagram als favoriete sociale media ziet, waarbij Facebook met drieëntwintig procent een stuk lager eindigt. Wesley Glasmacher geeft zijn verklaring: “Facebook wordt niet meer serieus genomen. Als iemand een rare foto post, like je standaard en daarna scroll je weer verder. Ik vind het een beetje plat. Als je kijkt naar Instagram is dat veel inhoudelijker. Je moet het verdienen om iets moois te posten en ook iets terug te krijgen in de vorm van een reactie of een like.” 

Instagramreclame

Wesley Glasmacher helpt als Instagram Influencer bedrijven zichzelf op de kaart te zetten door livestreams aan te bieden tijdens evenementen, door en voor Instagram-gebruikers. Daarnaast helpt hij bedrijven hun product te promoten op Instagram op een originele manier. Waarom Wesley voor Instagram kiest, heeft te maken met de betrokkenheid van de toeschouwer die op Instagram sterker aanwezig is dan op Facebook. “Dat maakt het voor bedrijven veel interessanter om nu ook op Instagram beschikbaar te zijn.”

In 2012 werd Instagram door Facebook-oprichter Mark Zuckerberg over gekocht, twee jaar nadat Instagram is opgericht. Daarmee bracht Zuckerberg een team met veel expertise op het gebied van fotobewerking naar Facebook, een website die wat fotobewerking betreft weinig tot geen opties heeft. Of Instagram daar veel door verandert, denkt Wesley niet. “Ze gaan wel advertenties toepassen in de app, binnenkort ook in Europa. In Amerika doen ze dat al, maar ik heb daar geen last van.”

Zelfpromotie

Zelf maakt Wesley niet te veel reclame voor zijn bedrijfje op Instagram. “Ik wil geloofwaardig zijn en naar mijn loyale volgers wil ik ook loyaal blijven. Maar als je continu reclame post, verlies je ook weer mensen en ik denk niet dat dat de juiste manier is om jezelf onder de aandacht te brengen.” Toch heeft Wesley met zijn bedrijf Instastream meer publiciteit gegeven. Niet alleen in Nederland maar ook in Engeland en Duitsland wordt de Edenaar door bedrijven ingehuurd. Wesley heeft nog grote plannen: “Misschien vlieg ik nog wel naar de andere kant van de wereld.”

Over de auteur

Robyn Samsom