sluiten Cookies

Stel uw persoonlijke cookie-instellingen in. Hou er rekening mee dat bepaalde onderdelen van NieuwsVallei.nl niet of niet optimaal zullen functioneren als u cookies blokkeert.
Lees ons cookie statement voor meer informatie.

Cookies toestaan Cookies niet toestaan

Horeca Korenmarkt mogelijk gered door nieuwe site

ARNHEM - De website www.korenkwartier.nl, met daarop informatie over de horeca en het uitgaansleven op de Korenmarkt, gaat 23 februari online. Toch zijn er veel cafés die nog nooit gehoord hebben van het initiatief.

ARNHEM - De website www.korenkwartier.nl, met daarop informatie over de horeca en het uitgaansleven op de Korenmarkt, gaat 23 februari online. Toch zijn er veel cafés die nog nooit gehoord hebben van het initiatief.

Raymond Driessen, initiatiefnemer en Arnhemmer, heeft de website opgezet om Arnhem beter op de kaart te zetten. Op de website staat niet alleen informatie over het uitgaansleven, maar ook over parkeergelegenheid, het openbaar vervoer en fietsenstallingen. 

"In het verleden had de Korenmarkt een aanzuigende werking als het gaat om uitgaan", zegt Raymond, "maar de afgelopen jaren neemt het aantal bezoekers per jaar af en ook het imago gaat steeds verder achteruit". Uit onderzoek van Smartvertizing blijkt dat mensen de Korenmarkt verouderd vinden en dat het niet genoeg aansluit op hun interesses. "Wij willen met korenkwartier.nl een bijdrage bieden om de Korenmarkt weer in de top 5 van uitgaansgebieden in Nederland te brengen."

Aangezien de doelgroep zoveel gebruik maakt van mobiel internet om informatie te verkrijgen over bepaalde clubs of restaurants, heeft korenkwartier.nl er ook voor gekozen om een WiFi netwerk in dit gebied te gaan realiseren. De website werkt samen met cafés, restaurants en clubs. Toch zijn er nog een aantal cafés die nog nooit van de website gehoord hebben. 

"Korenkwartier.nl? Wat is dat?" vraagt de eigenaar van 5th Avenue. De kroegbaas is niet de enige die het initiatief niet kent. Er zijn nog een aantal cafés die er niet van gehoord hebben. 

Raymond geeft aan dat de informatie over de site overal bekend zou moeten zijn. "De meeste ondernemers doen mee, maar sommige zijn passief en de interne communicatie is niet erg sterk" aldus Raymond. 

Over de auteur

Suzanne Schuitemaker