sluiten Cookies

Stel uw persoonlijke cookie-instellingen in. Hou er rekening mee dat bepaalde onderdelen van NieuwsVallei.nl niet of niet optimaal zullen functioneren als u cookies blokkeert.
Lees ons cookie statement voor meer informatie.

Cookies toestaan Cookies niet toestaan

Bewuste ondernemers willen betere wereld

EDE -Passie, een goed idee en vervolgens een doel. Dat zijn de kernwoorden van de afgelopen weken. We mochten kennis maken met de sfeer van de Swan Market, het advies van deskundigen en bovenal de passie en goede ideeën van verschillende slimme ondernemers in de Vallei. Maar een goed idee is soms niet goed genoeg en dan spelen er meer factoren mee om een succesvolle start-up te zijn.

 

We hebben de afgelopen weken gekeken naar wat een start-up succesvol maakt.
Geert-Jan Sweers vertelde ons over start-ups en aan de hand daarvan maakte de redactie een stappenplan dat werd toegelicht met voorbeelden van het duurzame zonnebrillenbedrijf NextD.

Reportage: In 8 stappen naar een officieel bedrijf.

Een steuntje in de rug

Daarnaast brachten we een bezoek aan de Swan Market om daar met ondernemers en bezoekers in gesprek te gaan. We ontdekten wat deze ondernemers te bieden hebben én waar de klanten voor komen.
Om nog een stapje dieper te gaan, kropen we in de huid van de klant door het bedrijf 46 Dresses te bezoeken. Een redactielid mocht zelf ervaren dat een jurk veel kan opleveren én zelfs een steuntje in de rug kan zijn.

Reportage: Ondernemen en iets betekenen voor de wereld.

Bijdrage aan wereld en maatschappij

Een ondernemer komt met een idee en hiermee draagt hij bewust of onbewust een steentje bij aan de maatschappij. Dit idee kan groots zijn en gericht zijn op de wereld in het algemeen:  zoals milieuvervuiling proberen te verminderen met behulp van zonnebrillen, maar het kan ook kleinschaliger zijn, zoals een verhuurbedrijfje van jurken wat meer gericht is op een persoon in de maatschappij. 

Een doel 

Zoals we al eerder constateerden in de reportage “Ondernemen en iets betekenen voor de wereld” is het verbeteren van de wereld met een eigen onderneming vaak een belangrijk doel voor de slimme ondernemer. Daarom gaan we ons de komende tijd focussen op de ondernemer die dat doel voor ogen heeft. We zullen ook de klant betrekken bij onze controle door te kijken naar het doel en of het doel ook echt bereikt wordt. Ten slotte zullen we naar Brussel reizen om daar te spreken met een deskundige die meer verlichting brengt bij de vraag: Hoe dragen slimme ondernemers bij aan een betere wereld en maatschappij?

Heb jij nog een goed idee of wil je onze redactie iets vragen? Laat het ons dan weten via de website van Nieuwsvallei of  via :

 Facebook.

Twitter

Instagram

 

Discussieer mee Denk jij dat bewuste ondernemers werkelijk de wereld een stukje beter kunnen maken?